Tipy z praxe: Technologie IF/VF - Co umí pneumatiky IF/VF, co jiné pneumatiky neumí?

Půda je základem zemědělství. Přestože se půda liší podle regionu, typu půdy a klimatických podmínek, je pro efektivní využívání těchto zemědělských zdrojů rozhodující snížení zátěže půdy.
Zde přichází ke slovu technologie IF- VF. Řada IF-/VF byla v posledních letech výrazně rozšířena a umožňuje optimální obhospodařování půdy pouhým použitím správných pneumatik.

Zmírnění tlaku

Pneumatiky IF/VF umožňují snížit tlak v pneumatikách při stejné nosnosti. Tím se zvětšuje styčná plocha mezi pneumatikou a vozovkou a vozovka je méně zhutněná.

IF/VF - viditelná flexibilita

Tajemství této technologie spočívá ve struktuře kostry v bočnici. Kostra je zesílena dalšími vrstvami a díky tomu je pneumatika pevnější a pružnější. To znamená, že tlak vzduchu v pneumatice lze snížit, aniž by došlo ke ztrátě nosnosti. Nižší tlak v pneumatice způsobuje, že pneumatika více "odskakuje", a proto se zvenčí jeví jako téměř "plochá".

Výsledkem je větší kontaktní plocha, a tedy lepší rozložení tlaku na zem. IF znamená "Improved Flexion", VF znamená "Very High Flexion". Pneumatiky IF mohou jezdit s tlakem vzduchu nižším o 20 %, pneumatiky VF dokonce s tlakem nižším o 40 % (při stejné nosnosti).

Nižší tlak vzduchu v pneumatikách IF/VF umožňuje mnohem širší a delší styčnou plochu. Styčná plocha pneumatiky se tak rozšíří, což vede k lepšímu rozložení tlaku a menšímu zhutnění půdy.

Ekonomické přínosy pro zemědělce

Použití pneumatik IF/VF výrazně snižuje zhutnění půdy, a tím trvale zlepšuje pronikání kořenů a růst rostlin. Kromě toho se pneumatiky lépe spojují s půdou, což vede ke snížení prokluzu a výrazné úspoře paliva. Lze tedy říci, že o 15 % vyšší pořizovací cena se díky zvýšení produktivity vrátí přibližně po jednom roce.

Flexibilita ve všech směrech!

Technologie IF-/VF i pro tažené stroje

Technologie IF/VF se nepoužívá pouze pro traktorové pneumatiky. Tato technologie je k dispozici také pro cisterny na kejdu a nakladače. To umožňuje pohánět všechny nápravy s nižším tlakem vzduchu a vybavit celou soupravu způsobem šetrným k půdě. Tímto způsobem je celková hmotnost ideálně rozložena a tlak na zem se výrazně snižuje.

Možnost vyšší nosnosti

Ke zvýšení nosnosti lze použít také pneumatiky IF-/VF. Pokud se tlak vzduchu v porovnání se standardní pneumatikou nezmění, zvýší se nosnost o 20 % nebo 40 %. Tím se však ztrácí výhoda ochrany půdy. Důležité je také věnovat pozornost nosnosti ráfku.

NRO - možnost úzké ráfiky

Pneumatiky IF-/VF se obvykle montují na širší ráfky, aby se co nejlépe využily výhody této technologie. Pokud je plášť pneumatiky označen NRO, lze použít standardní ráfek.